Aktualności

Miejski rzecznik konsumentów do dyspozycji mieszkańców
2017-03-23
To właśnie dzięki niej wielu bialczan uniknęło nieuczciwych praktyk przy zakupach. Dzięki poradom miejskiego rzecznika konsumentów młodzież z bialskich szkół dowiedziała się jak skutecznie chronić się przed internetowymi pułapkami. Jolanta Marczuk tylko w 2016 udzieliła mieszkańcom blisko 1000 porad!

Stoi na straży ochrony interesów konsumentów i ich praw. To właśnie do niej przychodzą mieszkańcy w związku z wadami towarów, bądź nienależycie wykonywanymi umowami. Bezpłatne poradnictwo to przede wszystkim pomoc prawna przy redagowaniu pism reklamacyjnych, odwołań, czy odstąpień od umów zawieranych na odległość.

Jednak zadania rzecznika konsumentów nie skupiają się jedynie na udzielaniu porad czy prowadzeniu mediacji z przedsiębiorcami. Rzecznik prowadzi również szeroko rozumianą edukację, w której czynny udział bierze coraz więcej uczniów bialskich szkół.

Podczas cyklu spotkań uczono świadomego podejmowania decyzji zakupowych, praw, jakie przysługują konsumentom oraz obowiązków, spoczywających na przedsiębiorcach, podczas zwierania umów w sklepach tradycyjnych lub internetowych. Edukacja wskazywała jakie kroki należy podjąć, gdy zakupiony produkt jest wadliwy i jaką formę reklamacji wybrać.

Właśnie w Białej Podlaskiej odbyło się pierwsze spotkanie w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej, prowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej: „Mój Smartfon, Mój Mały Świat – Klikam z Głową”, która jest kontynuowana do dziś. Najmłodsi użytkownicy internetu mają okazję dowiedzieć się o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą korzystanie z sieci.

Z uwagi na nieuczciwe praktyki stosowane przede wszystkim wobec ludzi starszych, rzecznik podjął szereg działań edukacyjnych dla starszych konsumentów. Zorganizowano spotkanie z przedstawicielami lubelskiego Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Sprawdzaj, co podpisujesz” oraz „Konsument na rynku usług telekomunikacyjnych”.

– Z uwagi na rosnące oczekiwania, godziny przyjęć konsumentów zostały wydłużone. Skuteczne rozwiązywanie spraw spornych to nie tylko uświadamianie o prawach konsumenta, lecz także podejmowanie mediacji i realne próby rozwiązania problemów konsumenckich – podkreśla Jolanta Marczuk.

Porad rzecznika można zasięgnąć od poniedziałku do piątku (poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek od godz. 9:00-15:00, środa od 9:15 do 17:00) w urzędzie miasta w pokoju 21 i pod nr. tel. 83 341 68 48.
Pozostałe artykuły

Kolejny seans Letniego Kina w Amfiteatrze za nami. 21 lipca na ekranie wyświetlony został doskonały musical "Grease" w gwiazdorskiej obsadzie. A już 22 lipca nie lada gratka dla najmłodszych...

Historyczna zmiana w układzie komunikacyjnym w  Mieście Biała Podlaska.

Realizujesz inwestycję w ramach programu „Czyste Powietrze”, ale coś poszło nie tak? Wykonawca nie dotrzymał warunków umowy? A może masz podejrzenie, że zostałeś oszukany? Masz w...

Z ogromną radością i przyjemnością informujemy,że rozpoczynamy nabór do nowego Żłobka Miejskiego "Maluszkowo"

W połowie lipca wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej (WFOŚiGW) wznawiają nabór wniosków o dofinansowanie zakupu i montażu kotłów gazowych w ramach...

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.