Aktualności
Remonty cząstkowe w sezonie 2021
2021-02-24

Umowę na wykonanie remontów cząstkowych ulic o nawierzchni bitumicznej prezydent Michał Litwiniuk podpisał z prezesem Przedsiębiorstwa Robót Drogowych panem Leszkiem Horegladem 28 stycznia br. Remonty prowadzi także miejska spółka ZGL. Łącznie zabezpieczono na nie ponad 2 400 000 zł. Prace trwają gdy tylko pozwalają na to warunki atmosferyczne.

Sroga zima – opady i niskie temperatury wpłynęła na dużą liczbę ubytków. Ich naprawę rozpoczęliśmy na początku lutego br.

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, zgodnie z umową, wykonuje remonty cząstkowe w technologii „na gorąco” mieszanką mineralno-asfaltową wyprodukowaną w wytwórni mas bitumicznych, w zakres którego wchodzą następujące prace:

1. remont o powierzchni do 1m2 - bez ramowania:

  • usunięcie uszkodzonych fragmentów brzegów wyboju lub ubytku,
  • dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
  • usunięcie wody, doprowadzając uszkodzone miejsce do stanu powietrzno- suchego,
  • posmarowanie dna i krawędzi wyboju lub ubytku rozgrzanym asfaltem,
  • ręczne rozłożenie masy bitumicznej w przygotowanych do naprawy miejscach  w ilości 100 kg /m2, grubości warstwy po zagęszczeniu 4 cm,
  • wyprofilowanie i zagęszczenie wbudowanej masy bitumicznej,
  • uszczelnienie połączenia wyremontowanego wyboju lub ubytku z istniejącą nawierzchnią,  rozgrzanym asfaltem,
  • uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości;

2. remont o powierzchni do 5m2 - z ramowaniem:

  • sfrezowanie lub wykucie uszkodzonych fragmentów nawierzchni w miejscach do naprawy, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej o pionowych ściankach,
  • dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
  • usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno-suchego, - posmarowanie dna i krawędzi wyboju lub ubytku rozgrzanym asfaltem z zastrzeżeniem - na dk 2 (obwodnica miasta)  i w ciągu drogi wojewódzkiej (ulice: Janowska, Zamkowa, Łomaska, Witoroska i Lubelska), skropienie dna oraz krawędzi sfrezowanej powierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2,
  • ręczne rozłożenie masy bitumicznej w przygotowanych do naprawy miejscach w ilości 100 kg /m2, grubości warstwy po zagęszczeniu minimum 4 cm,
  • wyprofilowanie i zagęszczenie walcem wbudowanej masy bitumicznej,
  • uszczelnienie połączenia wyremontowanego miejsca z istniejącą nawierzchnią rozgrzanym asfaltem, z zastrzeżeniem - na dk 2 (obwodnica miasta)  i w ciągu drogi wojewódzkiej (ulice: Janowska, Zamkowa,  Łomaska, Witoroska i Lubelska), uszczelnienie połączenia wykonać samoprzylepną taśmą dylatacyjną kauczukowo- asfaltową do uszczelniania spoin,
  • uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości;

3. remont o powierzchni od 5m2 do 50m2 - z ramowaniem:

  • sfrezowanie uszkodzonych fragmentów nawierzchni w miejscach do naprawy, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej o pionowych ściankach,
  • dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
  • usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno- suchego, - posmarowanie dna i krawędzi wyboju lub ubytku rozgrzanym asfaltem z zastrzeżeniem - na dk 2 (obwodnica miasta)  i w ciągu drogi wojewódzkiej (ulice: Janowska, Zamkowa, Łomaska,  Witoroska i Lubelska), skropienie dna oraz krawędzi sfrezowanej powierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2,
  • ręczne lub mechaniczne (układarką do masy bitumicznej)  rozłożenie masy bitumicznej w przygotowanych do naprawy miejscach w ilości 100 kg/m2,  grubość warstwy po zagęszczeniu minimum  4cm. Jeżeli wybój, ubytek lub zaniżenie w przygotowanych do naprawy miejscach jest o głębokości większej od 4 cm, należy wstępnie rozłożyć warstwę wyrównawczą z masy bitumicznej w ilości 25 kg/m2 na każdy centymetr grubości warstwy, 
  • wyprofilowanie i zagęszczenie walcem wbudowanej masy bitumicznej,
  • uszczelnienie połączenia wyremontowanego miejsca z istniejącą nawierzchnią rozgrzanym asfaltem, z zastrzeżeniem - na dk2 i w ciągu drogi wojewódzkiej, uszczelnienie połączenia wykonać samoprzylepną taśmą dylatacyjną kauczukowo – asfaltową do uszczelniania spoin, uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości;

4. remonty o powierzchni powyżej 50 m2 - z ramowaniem:

  • sfrezowanie uszkodzonych fragmentów nawierzchni w miejscach do naprawy, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej o pionowych ściankach,
  • dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
  • usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno- suchego,
  • skropienie dna oraz krawędzi  sfrezowanej powierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2,
  • mechaniczne rozłożenie masy bitumicznej (układarką do masy bitumicznej) w przygotowanych do naprawy  miejscach w ilości 100 kg/m2, grubość warstwy po zagęszczeniu minimum 4 cm. Jeżeli wybój, ubytek lub zaniżenie w przygotowanych do naprawy miejscach jest o głębokości większej od 4 cm, należy wstępnie rozłożyć warstwę wyrównawczą z masy bitumicznej w ilości 25 kg/m2 na każdy centymetr grubości warstwy, - zagęszczenie walcem wbudowanej masy bitumicznej,
  • uszczelnienie połączenia (dylatacji) wyremontowanego miejsca z nawierzchnią istniejącą wykonać samoprzylepną taśmą kauczukowo - asfaltową do uszczelniania spoin, 
  • uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości.

W okresie zimowym przy niskich temperaturach remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznej wykonywane w technologii „na zimno” z zastosowaniem gotowych mieszanek mineralno-asfaltowych, w zakres których wchodzą następujące prace:

usunięcie uszkodzonych fragmentów brzegów wyboju lub ubytku,

  • dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
  • usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno-suchego,
  • ręczne rozłożenie mieszanki mineralno - bitumicznej w przygotowanych do naprawy  miejscach  w ilości 25 kg/m2 na każdy centymetr grubości warstwy,
  • wyprofilowanie i zagęszczenie wbudowanej masy bitumicznej,
  • uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości.

Do naprawy (przez uszczelnienie)  pojedynczych podłużnych i poprzecznych spękań nawierzchni bitumicznej należy zastosować gorącą zalewę asfaltową z asfaltu     modyfikowanego polimerami.

Pozostałe artykuły

Zakończyli szkołę, rozpoczynają matury. Powodzenia!
2025-05-05

Absolwenci szkół ponadpodstawowych zakończyli rok szkolny, otrzymali świadectwa oraz nagrody za udział w konkursach i dobre wyniki. Teraz przyszedł czas na najważniejszy dotąd egzamin w ich życiu. 5 maja rozpoczęły się egzaminy maturalne.

Uroczystości z okazji rocznicy uchwalenia Konsytucji 3 Maja
2025-05-05

Wspólnie świętowaliśmy dziś Święto Narodowe Trzeciego Maja podczas uroczystości miejskich zorganizowanych przez prezydenta Michała Litwiniuka, wspólnie z dowódcą Garnizonu Biała Podlaska ppłk. Pawłem Szymańskim.

Rekrutacja uzupełniająca do przedszkoli publicznych i szkół podstawowych
2025-05-02

Urząd Miasta informuje, że 5 maja 2025 roku zostaje uruchomiona rekrutacja uzupełniająca do przedszkoli publicznych i szkół podstawowych. Rodzice ubiegający się o miejsce w przedszkolu dla...

Odjazdowe bialczanki przywitały wiosnę
2025-04-30

Prawie setka uczestników w wiosennych strojach i z udekorowanymi rowerami ruszyło ulicami miasta na ognisko do Popówki. To symboliczne przywitanie wiosny nie mogło się obyć bez...

Obchody rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja
2025-04-30

Prezydent miasta Michał Litwiniuk zaprasza na obchody Święta Konstytucji 3 Maja. Rozpoczną się one o godz. 11.30 mszą świętą w kościele św. Antoniego.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.